Fabryka SKODY w Mladá Boleslav produkuje jeden samochód na minutę. Czy zdalnie sterowany model zdoła przejechać przez fabrykę poniżej tego czasu? O co chodzi w wyścigach RC?

Może się wydawać, że samochody RC to tylko zabawki. Czyż nie bawiliśmy się podobnymi modelami w dzieciństwie? Wyścigi RC to jednak zupełnie inna bajka. Totalnie inna kraina. Tu nie ma miejsca na zabawę, to poważne wyścigi – nawet jeśli kierowcy chodzą pieszo, zamiast siedzieć w fotelach swoich maszyn.

Kierowcy dwóch modeli FABIA R5 występujący w filmie są kolegami z zespołu występującego w Mistrzostwach Czech Wyścigów RC. To nie tylko brzmi podobnie do prawdziwych wyścigów – to są autentyczne zmagania na torze. Tak, jak w ‘większej’ wersji, samochody poruszają się po etapach o różnych nawierzchniach – asfalcie, szutrze lub nawet śniegu. Tutaj również na wygraną i przegraną ogromny wpływ ma praca zespołu mechaników.

Zamiast turbodoładowanych silników benzynowych, modele RC posiadają silniczki elektryczne i baterie litowo-polimerowe. Podobnie jednak jak swoje większe odpowiedniki, samochody zdalnie sterowane mogą być wyposażone w mnóstwo różnych rodzajów opon dostosowanych do konkretnych nawierzchni, amortyzatorów i wiele innych ulepszeń.

Znaczy to również, że kierowcy są jednocześnie własnymi mechanikami – i nie tylko. Jako że rajdowe modele zdalnie sterowane nie są zwykłymi konsumenckimi produktami, kierowcy modyfikują je w różnoraki sposób, np. zmieniając położenie silnika, balans, lub tworząc nowe części od zera. Podsumowując, można ich również nazwać swego rodzaju inżynierami i mini-fabrykami.

To niezbyt dynamiczny sport na pierwszy rzut oka, bo ile wysiłku trzeba włożyć w stanie z kontrolerem tuż przy torze? Tak naprawdę, kierowcy modeli RC muszą być sprawni fizycznie. Tory potrafią osiągać nawet kilometr, co oznacza kilka dobrych minut biegania za swoim modelem.

Szybkiego biegania, należy dodać – te modele są naprawdę szybkie. Niektóre silniczki zapewniają im możliwość rozwinięcia prędkości do 100 km/h, chociaż zwykle oscyluje ona w granicach 40 km/h – a na zakrętach, oczywiście, w jeszcze niższych.

 

 

Prezentowany materiał dotyczy samochodu rajdowego i ma charakter wyłącznie wizerunkowy. Samochód ten nie jest dostępny w sprzedaży na rynku polskim.

Ta strona używa plików cookie

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych w oparciu o prawa użytkownika można znajduje się w polityce prywatności opisującej wykorzystanie plików cookie i innych technologii internetowych. Poniżej można również wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla celów statystycznych i analizy zachowań użytkownika.