Węższe światła przednie i światła tylne wykorzystują nowoczesną technologię LED. W najwyższej wersji ŠKODA OCTAVIA jest wyposażona w przednie reflektory Full LED Matrix. Ten innowacyjny system generuje wiązkę światła składającą się z kilku segmentów, które są sterowane indywidualnie. Dzięki temu światło drogowe może być włączone przez cały czas, bez oślepiania innych użytkowników dróg. Za pomocą kamery na przedniej szybie inteligentna technologia wykrywa zbliżające się lub jadące przed nami pojazdy oraz ludzi i przedmioty odbijające światło. Światła witają również kierowcę za pomocą animowanej funkcji Coming/Leaving Home. Do tej animacji włączono również tylne światła Full LED, które są pierwszymi dynamicznymi kierunkowskazami w ŠKODZIE OCTAVIA.

Nowa koncepcja wnętrza i wyjątkowo duża ilość miejsca

ŠKODA OCTAVIA słynie z imponującej ilości miejsca, a jej nowa wersja jest jeszcze bardziej przestronna. Pasażerowie z tyłu mają luksusowo dużo przestrzeni na kolana – 78 mm to więcej niż do tej pory. Pojemność bagażnika, największa w tym segmencie, wzrosła do 640 l w wersji COMBI i 600 l w hatchbacku. Projektanci ŠKODY całkowicie zmodernizowali wnętrze. Nowa kierownica posiada teraz tylko dwa ramiona i chromowane wykończenie. W wersji wielofunkcyjnej za pomocą przycisków i nowych przycisków przewijania w chromowanym wykończeniu można uruchomić 14 różnych funkcji.

Również konsola środkowa, listwy drzwi i deska rozdzielcza zostały przeprojektowane. Dzięki modułowemu, wielopoziomowemu rozmieszczeniu deska rozdzielcza odzwierciedla kształt przedniej kratki ŠKODY z kontrastującą, kolorową powierzchnią pod dużym, wolnostojącym centralnym wyświetlaczem. Po raz pierwszy dostępne są szczególnie przyjazne dla pleców ergonomiczne fotele. Poza ogrzewaniem są one wyposażone w funkcję masażu i/lub wentylacji chłodzącej. Opcjonalne fotele sportowe są pokryte oddychającą tkaniną ThermoFlux. Kolejną opcjonalną cechą nowej ŠKODY OCTAVIA jest trójstrefowa klimatyzacja Climatronic. Po wyposażeniu w system bezkluczykowy KESSY każde z czterech drzwi auta może zostać otwarte jako pierwsze.

W momencie wprowadzenia na rynek nowa ŠKODA OCTAVIA będzie dostępna w wersjach Ambition i Style. W kolejnych miesiącach 2020 roku do asortymentu zostaną dodane wersja Active, wytrzymała ŠKODA OCTAVIA SCOUT i sportowa ŠKODA OCTAVIA RS.

Nowość: head-up display i dwa 10-calowe ekrany
OCTAVIA jest pierwszym modelem ŠKODY z wyświetlaczem head-up. Wyświetla on ważne informacje, takie jak prędkość lub wskazania nawigacji, bezpośrednio na przedniej szybie, umożliwiając kierowcy odczytanie ich bez spuszczania wzroku z drogi. Nowe systemy infotainment ŠKODY OCTAVIA oferują opcjonalne usługi streamingowe radia i telewizji, a także całkowicie bezprzewodowe połączenie przez smartfon przy użyciu technologii SmartLink+. Urządzenia multimedialne lub pamięć USB mogą być również podłączone bezpośrednio do od dwóch do pięciu portów USB-C. W opcjonalnym wyposażeniu jest również gniazdo 230 V w tylnej części auta. Akustycznie zoptymalizowane wnętrze i nowy opcjonalny system nagłośnienia Canton Sound System zapewniają doskonały dźwięk.

Nowa ŠKODA OCTAVIA to jeszcze doskonalsza wersja Virtual Cockpit, czyli cyfrowego zestawu wskaźników. Najnowsza generacja tego urządzenia jest wyposażona w 10-calowy ekran i jeszcze bardziej przyjazna dla użytkownika. Kierowca może wybierać spośród czterech różnych układów wyświetlania –Podstawowy, Klasyczny, Nawigacja, Systemy wspomagające kierowcę- i decydować, jakie informacje prezentują za pomocą kierownicy wielofunkcyjnej. Użytkownicy mogą teraz również wyświetlać mapy systemu nawigacyjnego zarówno na wyświetlaczu Virtual Cockpit, jak i na wyświetlaczu centralnym w dwóch różnych poziomach zbliżenia. Climatronic może być obsługiwany poprzez zintegrowany pasek na dole ekranu głównego, a za pomocą nowego suwaka dotykowego w dolnej części wyświetlacza systemu infotainment można jednym palcem regulować głośność, a dwoma powiększać i pomniejszać mapę nawigacji.

DSG z technologią „shift-by-wire”

Nowa OCTAVIA jest pierwszą w historii ŠKODĄ, która wykorzystuje technologię „shift-by-wire” do obsługi transmisji DSG. Przekładnia nie jest już mechanicznie połączona ze skrzynią, a wybór biegu przekazuje elektronicznie. Zamiast znanej dźwigni DSG w konsoli środkowej ŠKODY OCTAVIA znajduje się nowy moduł sterujący z małym przełącznikiem zmiany biegów – R (wsteczny), N (neutralny) i D/S (napęd/sport) – oraz przyciskiem trybu parkowania P.

 

Premiera innowacyjnych systemów wspomagania, takich jak Collision Avoidance Assist i Exit Warning

Czwarta generacja ŠKODY OCTAVIA wprowadza kilka nowych innowacyjnych systemów wspomagania, z których część zadebiutuje w modelu czeskiego producenta. Nowy system unikania kolizji Collision Avoidance Assist wspomaga kierowcę, aktywnie zwiększając moment skrętu w przypadku zbliżającego się zderzenia z pieszym, rowerzystą lub innym pojazdem – co zwiększa szansę uniknięcia wypadku dzięki kontrolowanemu manewrowi omijania. System Exit Warning działa podczas wysiadania z auta i informuje kierowcę, czy od tyłu nie nadjeżdża inny pojazd lub rowerzysta. Dzięki systemowi Hands-on Detect samochód jest w stanie sprawdzić, czy kierowca dotyka kierownicy w sposób ciągły, czy też nie ma już kontroli nad pojazdem z powodu potencjalnego zagrożenia zdrowia. W przypadku wystąpienia takiej sytuacji awaryjnej funkcja Emergency Assist może zatrzymać samochód.

Christian Strube, członek zarządu ŠKODA AUTO ds. rozwoju technicznego, podkreśla: „Bezpieczeństwo naszych samochodów i ich pasażerów, jak również innych użytkowników dróg jest dla ŠKODY najwyższym priorytetem. Dzięki nowym systemom wspomagania ŠKODA OCTAVIA czwartej generacji wchodzi na nowy poziom i staje się jednym z najbezpieczniejszych aut w swoim segmencie”.

Prezentowany materiał dotyczy samochodu, który nie jest jeszcze oferowany do sprzedaży i nie posiada homologacji. Materiał ma charakter wyłącznie wizerunkowy. Dane techniczne dot. zużycia paliwa i emisji CO2 będą dostępne w 2020 r.

Ta strona używa plików cookie

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych w oparciu o prawa użytkownika można znajduje się w polityce prywatności opisującej wykorzystanie plików cookie i innych technologii internetowych. Poniżej można również wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla celów statystycznych i analizy zachowań użytkownika.