Niezależnie od tego, czy musisz szybko przejechać dziurawą wiejską drogę pomiędzy odcinkami rajdu, czy też po prostu cieszyć się weekendową wycieczką, ŠKODA KAROQ SPORTLINE oferuje Ci zaskakująco dynamiczne doświadczenie. Asem w rękawie jest tu precyzyjnie dostrojone zawieszenie, które opiera się na najlepszych rozwiązaniach inżynieryjnych.

 

Wygląd, który zachęca do jazdy

ŠKODA KAROQ SPORTLINE to sportowy SUV z odrobiną rajdowego DNA. Możesz odróżnić SPORTLINE od innych wariantów ŠKODY KAROQ już na pierwszy rzut oka. Ma zmodyfikowane zderzaki, a czarne 18-calowe felgi Mytikas ze stopów lekkich są częścią wyposażenia standardowego. Dostępne są również 19-calowe koła, także w kolorze czarnym. Wnętrze ma również sportowy charakter, w którym dominują czarne sportowe fotele z widocznymi wzmocnieniami bocznymi i zintegrowanymi zagłówkami. Podobnie jak prawdziwe fotele wyścigowe, są one tapicerowane tkaniną, aby lepiej stabilizować ciało kierowcy i pasażera.

Wielofunkcyjna kierownica i pedały ze stali nierdzewnej są identyczne jak w modelach RS. Sportowy charakter podkreśla czarna podsufitka i wykończenie słupków nadwozia. KAROQ może być opcjonalnie wyposażony w wirtualny kokpit zamiast analogowego. Wariant SPORTLINE oferuje specjalny sportowy układ cyfrowych wskaźników – dostępny oprócz czterech standardowych trybów wyświetlania. Pokazuje on duży licznik obrotów z odczytem prędkości w środku. Bagażnik oferuje nie tylko dużą pojemność, typową dla samochodów marki ŠKODA, ale również inteligentny system mocowania ładunku, który jest świetny, gdy chcemy, aby kask, kombinezony i notatki rajdowe pozostały na swoim miejscu.

Sportowy nie musi być sztywny

Wiele wysiłku włożono w przygotowanie zawieszenia, które jest wyregulowane w podobny sposób jak zawieszenie na szutrowe nawierzchnie w rajdowej ŠKODZIE FABIA R5. Oferuje ono świetny kompromis pomiędzy łagodniejszymi amortyzatorami i dynamicznym prowadzeniem. Sztywna karoseria bez większego problemu niweluje ruchy zawieszenia, co skutkuje płynną, naturalną jazdą. Miększe amortyzatory zapewniają wystarczającą przyczepność nawet na wyboistych nawierzchniach – jak potwierdzą kierowcy rajdowi, jest to ważne dla zachowania pełnej kontroli nad pojazdem.

Przy twardszych ustawieniach zawieszenia koła mają tendencję do odbijania się, co znacznie pogarsza właściwości jezdne samochodu. Natomiast ŠKODA KAROQ sprawdza się nawet na wyboistej drodze i zapewnia pasażerom wyjątkowy komfort, nie tracąc przy tym umiejętności szybkiej i precyzyjnej reakcji. Jest w stanie poradzić sobie nawet z naprawdę trudnymi drogami żwirowymi, takimi jak te, które prowadzą do stref dla widzów na Rajdzie Katalonii lub Rajdzie Turcji.

Cztery silniki i opcjonalne 4×4

ŠKODA KAROQ SPORTLINE może się pochwalić dostępnym dla niej na wyłączność silnikiem o mocy 2,0 TSI 140 kW (190 KM) z napędem na cztery koła i automatyczną skrzynią biegów DSG. Dla 1,5 TSI 110 kW (150 KM) zamiast sześciobiegowej skrzyni manualnej można zamówić siedmiobiegową skrzynię DSG.

Gama silników obejmuje również jednostki wysokoprężne. Silnik 2.0 TDI z napędem na przednie koła i mocą 110 kW (150 KM) jest dostępny standardowo z sześcioprzełożeniową manualną skrzynią biegów, z opcją napędu na cztery koła i siedmioprzełożeniową skrzynią biegów DSG.

W zależności od modelu, wariantu i wersji zużycie paliwa w cyklu mieszanym od 5,6l/100km do 8,8l/100km, emisja CO2 od 145g/km do 199g/km (dane na podstawie świadectw homologacji typu). Zużycie paliwa i emisja CO2 zostało określone zgodnie z procedurą WLTP. O szczegóły zapytaj Autoryzowanego Dealera Marki ŠKODA lub sprawdź na stronie WLTP / zużycie paliwa i emisja CO2.

Artykuł powstał we współpracy ze skoda-auto.pl
 

 

Ta strona używa plików cookie

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych w oparciu o prawa użytkownika można znajduje się w polityce prywatności opisującej wykorzystanie plików cookie i innych technologii internetowych. Poniżej można również wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla celów statystycznych i analizy zachowań użytkownika.