To był wyjątkowy sezon dla zespołu ŠKODA Polska Motorsport, dlatego postaraliśmy się go opisać za pomocą liczb.

To pierwsze rajdowe mistrzostwo Polski dla duetu ŠKODA Polska Motorsport.

W dwóch cyklach w klasyfikacji generalnej triumfował Szymon Gospodarczyk. Jako pilot Miko Marczyka został rajdowym Mistrzem Polski, a razem z Michałem Goczałem wygrał Rajdowy Puchar Polski Samochodów Terenowych.

Trzy zwycięstwa w RSMP zaliczyła w sezonie 2019 załoga ŠKODY FABIA R5. Marczyk i Gospodarczyk triumfowali w Rajdzie Świdnickim-Krause, Rajdzie Elektreny oraz w Rajdzie Śląska.

To także mistrzowski hat-trick zespołu ŠKODA Polska Motorsport. Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk wywalczyli w sezonie 2019 tytuł rajdowych Mistrzów Polski w klasyfikacji generalnej oraz Mistrzów Polski w klasie 2, a główny partner zwycięskiej załogi, ŠKODA Polska Motorsport, kończy tegoroczne zmagania jako Mistrz Polski w klasyfikacji zespołów producenckich.

Pięć z sześciu rajdów duet ŠKODA Polska Motorsport kończył na jednym z dwóch najwyższych stopni podium. Taką skutecznością nie mógł się pochwalić żaden z rywali.

18 startów w RSMP zajęło Miko Marczykowi zdobycie pierwszego w karierze tytułu Mistrza Polski.

23 lata, 10 miesięcy i 14 dni – dokładnie tyle miał Mikołaj, gdy w sobotę 7 września na mecie w Żorach odbierał puchar za zwycięstwo w Rajdzie Śląska. I już wtedy zapewnił sobie tytuł. To najmłodszy rajdowy Mistrz Polski w historii.

34 odcinki specjalne padły łupem Marczyka i Gospodarczyka. To dokładnie tyle samo, ile wygrały trzy kolejne załogi łącznie.

110,3 km/h – taką średnią prędkość miał duet ŠKODA Polska Motorsport w Rajdzie Elektreny. To ich najszybsza runda w tym sezonie.

Po 178 punktów uzbierali w sezonie 2019 Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk. W kategoriach kierowców i pilotów triumfowali z przewagą 42 punktów nad kolejnymi zawodnikami.

Blisko 290 KM – taką moc ma mistrzowska rajdówka, czyli ŠKODA FABIA R5. Maksymalny moment obrotowy to 425 Nm, a spalanie na kilometr odcinka specjalnego wynosi 0,6 litra. Turbodoładowany silnik 1,6 przekazuje moc za pomocą pięciobiegowej skrzyni na cztery napędzane koła.

Ponad 310 egzemplarzy ŠKODY FABIA R5 sprzedano do końca listopada 2019 roku. Auto debiutowało na rajdowych trasach w 2015 roku i jest jedną z najbardziej utytułowanych rajdówek. ŠKODA FABIA R5 ma jedną trzecią rynku w swojej kategorii.

941 km odcinków specjalnych było do przejechania w sezonie 2019 w RSMP.

3810 dni, czyli 10 lat, pięć miesięcy i pięć dni – to różnica wieku w załodze ŠKODA Polska Motorsport między kierowcą i pilotem. Starszy, rzecz jasna, jest Szymon, ale jak widać, ta różnica okazała się siłą tego duetu.

Artykuł powstał we współpracy ze skoda-auto.pl

 

Ta strona używa plików cookie

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych w oparciu o prawa użytkownika można znajduje się w polityce prywatności opisującej wykorzystanie plików cookie i innych technologii internetowych. Poniżej można również wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla celów statystycznych i analizy zachowań użytkownika.